تحقیقی دقیقتر بر اینکه چرا ذریه قاتلان امام حسین در زمان ظهور توسط حضرت امام مهدی(عج) مجازات می شوند!

علىّ بن ابراهيم بن هاشم، از پدرش، از عبد السّلام بن صالح هروى حديث‏مان داد كه گفت: به حضرت ابو الحسن علىّ بن موسى الرّضا عليه السّلام عرض كردم: يا ابن رسول اللّه، چه مى‏فرماييد درباره‏ى حديثى كه از امام صادق عليه السّلام روايت شده كه فرمود: «هرگاه قائم عليه السّلام قيام كند، نوادگان قاتلان‏ حسين‏ عليه السّلام را به خاطر كارهاى پدرانشان به قتل خواهد رساند.»؟ فرمود: «همين‏طور است.»


پس خدا جمع كند قاتلان‏ حسين‏ را و آنها كه كارسازى ايشان كرده بودند و آنها كه شريك در خون او شده بودند، پس همه ايشان را به قتل آورند، و باز ايشان را زنده گرداند تا آنكه امير المؤمنين عليه السّلام بار ديگر ايشان را به قتل آورد، و باز ايشان را زنده گرداند تا امام حسين عليه السّلام ايشان را به قتل رساند، پس در اين وقت خشم ما و شيعيان ما فرو نشيند و اندوه ما زايل گردد.(علامه مجلسی، کتاب جلاء العیون، صص 281-28)


دفصل نوزدهم در بيان علتى كه به سبب آن حق تعالى مقارن شهادت حضرت سيد شهدا عذاب خود را بر آن كافران نفرستاد، و انتقام آن حضرت را به زمان حضرت قائم قرار داد ..... ص : 778

به خدا سوگند كه قاتلان‏ حسين‏ عليه السّلام كشته شدند و ليكن هنوز طلب خون آن جناب نشده است، و در رجعت و در قيامت خواهد شد.(علامه مجلسی، کتاب جلاء العیون، ص778)



در کتاب جلاء العیون علامه محمدباقر مجلسی (۱۰۳۷ق - ۱۱۱۰ق) روایتی از حضرت امام رضا ع در توضیح حدیثی از حضرت امام صادق وجود دارد که در برخی نقل های دیگر به صوری کمی متفاوت ذکر شده است، این روایت از سؤال برانگیزترین روایتهای عضر ظهور برای من بود و تحقیق خاصی روی آن انجام دادم، نتیجه حاصله ام با توجه به دقتم در 8 حد الهی به یک حد مهم رسید که این افراد را مهدور الدم می نماید:


****مهمترین حد ممکن برای این افراد، حد ارتداد است که برخی فقها ساب النبی را زیرشاخه آن می دانند، یعنی کسانی که به احتمال قوی پس از علم بر انتسابشان به نسب قاتلان امام حسین، عمل اجداد خود را تصدیق و حضرت امام حسین و یا تعدادی دیگر از اطهار را ساب می نمایند و دقت فرمایید حضرت مهدی روش قضاوت خاصی دارند و بر مبنای علم خاص خود عمل خواهند کرد و از هر حرف در پرده ای به خواست پروردگار مطلع خواهند بود.


وتوضیح مهم اینکه قطعا اگر این ارتداد و ساب النبی علنی بود، حاکم شرع تا پیش از ظهور آنان را مجازات می کرد، و لذا قطعا امری پنهان در کار است که جز به علم یکی از اطهار قابل اثبات نیست و اصدار حکم مهدور الدم بودن آنان را برای دیگری مقدور نمی سازد.


****احتمال بروز افعال شامل تعزیراتی چون راهزنی و تلاش به نرسیدن شخصی بر حقش و حسادت به اصالت و نجابت و قدرت مدیریت شخصی به صور مدرنتر و حمله و دستور حمله صادرکردن بر آمر برمعروف و ناهی از منکری هم وجود دارد که در تشخیص آنان کمک خواهد کرد که از امورات مادون حد است.


تاجر از دست دزد بی همراه

مانده در رهگذار می بینم

این بیت از قصیده قدرت کردگار نعمت ا..ولی، به خواب خانم ام سامه هم بسیار نزدیک است.




/ 0 نظر / 32 بازدید