برای معماری ایرانی||||||||||||||For Iranian Architecture

جزئیات تغییر نحوه پذیرش دانشجوی دکتری/ حذف آزمون کتبی تخصصی دانشگاه‌ها

تغییر در نحوه پذیرش دانشجو بیشتر در دوره دکتری مد نظر است و کارشناسی ارشد در فاز بعدی قرار دارد.

مهر نوشت:

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تغییر در نحوه پذیرش دانشجوی دکتری، حذف تدریجی آزمون کتبی تخصصی دانشگاهها برای ورود به این دوره و برگزاری آزمون عمومی سراسری خبر دادند.

محمد حسین سرورالدین افزود: تغییر در نحوه پذیرش دانشجو در دوره دکتری در دست بررسی است که در صورت تصویب برای پذیرش دانشجو در این دوره یک مرحله آزمون عمومی به صورت سراسری برگزار می شود. پس از آن داوطلبان چند برابر ظرفیت به دانشگاهها معرفی و با بررسی دانشگاهها انتخاب می شوند. وی ادامه داد: این آزمون اولیه عمومی امتحان زبان نیست اما احتمال دارد با آزمون زبان یکی باشد و یا اینکه به صورت جداگانه برگزار شود. 

http://www.khabaronline.ir/news-52814.aspx

 

ادامه مطلب
+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ۱۱:٠۸ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ۱٧ فروردین ۱۳۸٩
    پيام هاي ديگران ()   

چرا زنان علوم مهندسی را ترک می‌‌‌‌‌‌کنند؟

چرا زنان علوم مهندسی را ترک می‌‌‌‌‌‌کنند؟

محققان دانشگاه مک گیل بررسی کردند:

چرا زنان علوم مهندسی را ترک می‌‌‌‌‌‌کنند؟

وبلاگ مهمان > خراسانی، علیرضا  - برای سالها محققان درگیر این مبحث بوده اند که چرا زنان شغلهای مرتبط با علم و مهندسی را ترک می کنند. نظریه هم این بوده که بدلیل برنامه های کاری پیچیده و ضربه زن به امور خانوادگی آنها نمی توانند توازن بین شغل و کارشان ایجاد نمایند.

در تحقیقی جدید که توسط جنیفر هانت از دانشگاه مک گیل صورت گرفته، تاکید روی عدم پرداختهای خوب و عدم ارتقای شغلی مناسب دلایل عمده ترک شغلهای مهندسی توسط زنان عنوان شده است. در واقع انها به دلایلی مشابه مردان شغل های خود را ترک می نمایند.

 

ادامه مطلب
+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ٢:٠٦ ‎ق.ظ ; یکشنبه ۱٥ فروردین ۱۳۸٩
    پيام هاي ديگران ()   

تفکر جانبی

در مبحث تفکر خلاق، توجه دانشجویان محترم درش روشها و نظریه های طراحی و بالخصوص برنامهریزی کالبدی معماری را به این مطلب جلب می کنم که بسیار مهم است و مثالش را هم سر کلاس خدمتتون ارائه خواهم کرد:

 

در انواع رویکردهای تفکر، یکی از انواع تفکر خلاق، تفکر جانبی است که در مقابل تفکر عمودی یا سنتی قرار می‌گیرد. در تفکر سنتی، فرد عمدتاً از منطق، در چارچوب مفروضات و محدودیت‌های محیطی خود، استفاده می‌کند و قادر نمی‌گردد از زوایای دیگر محیط و اوضاع اطراف خود را تحلیل کند. تفکر جانبی سعی می‌کند به افراد یاد دهد که در تفکر و حل مسائل، سنت شکنی کرده، مفروضات و محدودیت ها را کنار گذاشته، و از زوایای دیگری و با ابزاری به غیر از منطق عددی و حسابی به مسائل نگاه کنند.

 

پس در نظر داشته باشیم که اگر قادر باشیم مزیت‌های خود را ببخشیم می‌توانیم چیزهای بهتری به دست بیاوریم.

 

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ٢:٢٠ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٥ فروردین ۱۳۸٩
    پيام هاي ديگران ()   

پیشنهاد در خصوص تعریف نسبت استاد به دانشجو در برنامه پنجم توسعه

ماده (....)- به منظور افزایش تعداد اعضای هیات علمی و ارتقای کیفی دوره های آموزشی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نسبت تعداد کل اعضای هیات علمی به دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر تعیین می گردد:
مقطع    نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو
دکترا    1 به یک
کارشناسی ارشد    1 به سه
کارشناسی    1 به پانزده
کاردانی    1 به بیست
تبصره. در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تنها تعداد اعضای هیات علمی دارای مدرک دکترا مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ٤:۱٠ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٤ فروردین ۱۳۸٩
    پيام هاي ديگران ()