برای معماری ایرانی||||||||||||||For Iranian Architecture

چهار شنبه سوري



  برخي رسوم « جشن سوري » به شمار ذيل است : بوته افروزي ، آب پاشي و آب بازي ، فالگوش نشيني ، قاشق زني ، كوزه شكني ، فال كوزه ، آش چهارشنبه سوري ، آجيل مشگل گشا ، شال اندازي ، شير سنگي (توپ مرواريد - صادق هدايت) و … (علي بلوك باشي ، صص 63 – 57 ، بهرام فره وشي ، صص 49-44 ) ____________ _________ _____

در شهرهاي مختلف ايران
   در مناطقي همچون شيراز ، كردستان و آذربايجان ، آداب و رسوم ويژه و كهن تري وجود دارد . به طور مثال ، سفره حضرت خضر ( ع ) و يا آب پاشي در سعديه كه ويژه شيراز است و يا سفره هاي خوراكي رنگيني كه در كردستان و آذربايجان آماده ميشود و نيز مراسم آتش افروزي و شادماني همگاني مردم . برخي را عقيده بر اين است كه « جشن سوري » ( چهارشنبه سوري ) با مراسم مربوط به بزرگداشت فروهر درگذشتگان نيز پيوند و بستگي دارد . ( هاشم رضي ، صص 164-156 )

  سرانجام ، اميد است اين روشني بخشي ها و آتش افروزيها ، اخگري شود بر بيشه  انديشه هاي پر طراوت مردمان خردمند ايراني تا به پشتوانه فرهنگ پر بار و ارجمند خويش و به يادمان شادباش ها و خشنودي هاي كهني كه همگي داراي بستري ديني ، اخلاقي و فرهنگي بوده ، خردمندانه و در روشناي پندارپاك  و گفتار راست و كردار نيك ، پاي كوبانه و خرسند در راه راستي گام زنند ..
 از جمله جشن هاي آريايي ، جشن هاي آتش است . امروزه تنها « جشن سوري » ، معروف به « چهارشنبه سوري » و نيز « جشن سده » برايمان به يادگار مانده است و در مورد جشن هاي فراموش شده ي آتش ، به « آذرگان » در نهم آذر ماه و « شهريورگان » يا « آذر جشن » مي توان اشاره داشت . آتش نزد ايرانيان مظهر روشني ، پاكي ، طراوت ، سازندگي ، زندگي ، سلامت و تندرستي و در نهايت بارزترين تجلي خداوند در روي زمين است . ( هاشم رضي ، صص 145 و 148 )

     آيين هاي نوروزي از « جشن سوري » ( چهارشنبه سوري ) آغاز مي شود و با آيين سيزده بدر نوروز به سر انجام خود مي رسد. ( بهرام فره وشي ، ص 43 ) برخي را باور اين است كه با در نظر آوردن واژه ي « چهارشنبه » كه بر آمده از فرهنگ عرب و سامي است ، پس « چهارشنبه سوري » ارمغاني از سوي عربهاست ، چرا كه همانطور كه مي دانيم ، در ايران قديم هر روزي نامي ويژه داشته است ( هرمزدروز ، وهمن روز ، اردوهشت روز ، شهروَر روز ، خرداد روز ، سروش روز ، مهر روز ، زامياد روز و … ) و نشاني از بخش بندي امروزين چهار هفته ايي و نام هاي آنان به چشم نمي خورد .

   چون در روز شماري تازيان ، چهارشنبه و شب آن نحس و نا مبارك به شمار مي رفته شب چهارشنبه ي آخر سال را با « جشن سوري » به شادماني پرداخته و بدين گونه مي كوشيدند تا نحسي و نا خجستگي چنين شب و روزي را بر كنار كنند . همچنين جاحظ در كتاب خود با نام المحاسن و الاضداد (ص 277 ) به نامباركي چهارشنبه نزد عربها اشاره مي كند . منوچهري در اين روز مردمان را به شادماني مي خواند تا از نا خوبي و بد يمني آن رها شوند . ( عبدالعظيم رضايي ، صص 119 –118 )

    اما بر پايه ي پژوهش هاي انجام شده ، زمان باستاني « جشن سوري » را مي توان در اين سه گاه باز جست : شب بيست و ششم از ماه اسفند ، يعني در نخستين شب از پنجه ي كوچك ، يا در اولين شب پنجه ي بزرگ يا پنجه ي وه كه پنج روز كبيسه است و نخستين شب و روز « جشن همسپهمديم » ( آخرين گاهنبار سالانه ) و ديدگاه سوم ، آخرين شب سال است كه ارجمندترين روز « جشن همسپهمديم » و جشن آفرينش انسان است . ( هاشم رضي ، ص 149 ).

   افزون بر اين و بنا به سنتي كه براي برخي رويدادهاي بزرگ و جشن هاي باستاني ، برابر نهادي اسلامي نيز بدست داده شده است ، آتش افروزي و شادماني شب چهارشنبه ي آخر سال را برخي به قيام مختار ثقفي كه به خونخواهي حسين ( ع ) و فرزندانش قيام كرده بود ، نسبت مي دهند : « مختار سردار معروف عرب وقتي از زندان خلاصي يافت و به خونخواهي شهيدان كربلا قيام كرد ، براي اين كه موافق و مخالف را از هم تميز دهد و بر كفار بتازد ، دستور داد كه شيعيان بر بام خانه ي خود آتش روشن كنند و اين شب مصادف با چهارشنبه آخر سال بود و از آن به بعد مرسوم شد . » ( محمود روح الاميني ، ص 50 ).

  واژه « سوري » فارسي به معني « سرخ » مي باشد و چنان كه پيداست ، به آتش اشاره دارد . البته « سور » در مفهوم « ميهماني » هم در فارسي به كار رفته است . ( رضايي ، ص 122 )

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
 
استاد پورداود ، پس از بزرگداشت اين جشن باستاني ، به موضوع ويژه اي اشاره دارد و بر اين باور است كه رسم پريدن از روي آتش و خواندن ترانه هايي همچون « سرخي تو از من ، زردي من از تو و … » از افزونه هاي پسا – اسلامي است و از ديدگاهي ، بي احترامي به جايگاه ارجمند آتش به شمار مي رود . ( ابراهيم پور داود ، ص 75 ) .

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***
+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ۱۱:٠۸ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ٢٢ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

همش تقلبببببب...

چند وقت پیشها مطلع شدم که بنده شاگرد اول امتحان جامع دکترا در دانشکده امون شدم و خوشحال شدم از اینکه به هر حال ثمرات تلاشهام به بار نشست و من به حقم رسیدم.

نمی دونم چطور باید اینو بگم و ایا مطرح کردنش درست هست یا نه ولی واقعا من در ۱.۵ سال تحصیلم در دوره اموزشی دکتری و در جریان تحویل پروژه ها اتفاقاتی را در جریان تحویل ها دیدم که برایم باورنکردنی بود.

برای مثال یکی از بچه ها یک پروژه را با یک جلد و یک فرمت در فاصله زمانی ۲ هفته تحویل ۲ استاد با ۲ درس از زمین تا اسمان متفاوت، داد! و در هر ۲ درس نمره اش از من بیشتر شد!!!

بعد همین شاگرد در اقدامی مشابه پروژه ای را که ترم پیش جلوی چشم همه پرزانته کرده بود دوباره ترم بعد جلوی همه ارائه کرد! و استاد ۳ دفعه بهش احسنت گفت(باز هم تاکید می کنم ۳ بار!).

و دوباره یکی دیگر از بچه ها در هنگام ارائه سمینارش یادش رفته بود که اسم کسی را که قبلا این پروزه را انجام داده از پاورپویینتش حذف کند و اسم این دوست گرامی چندین بار بر پرده پروژکتور ما به نمایش درآمد!!!

و چند مورد مختصر دیگر! که از گفتن آنها صرف نظر می کنم.

و اما در مورد خودم برای 8 درسی که در دوره آموزشی گذراندم 11 پروزه تحویل دادم که پرینت تمام مقالاتم در آلبومی کامل قابل دسترسی است.

کمترین حجم مقالات 24 صفحه و بیشترینش 220 صفحه (مطلب تحریر شده و ترجمه شده) بوده است.

۲ تا از مقالات تهیه شده در جریان کلاسها را به ۲ همایش بزرگ عرضه کردم که در هر ۲ همایش به عنوان مقاله برتر شناخته شده و مورد تقدیر قرار گرفتند!

البته هنوز حجم وسیعی از کارهایم باقی مانده اند که انها را کم کم برای چاپ در اختیار مجلات خواهم گذاشت ولی حس بدی در این مدت در وجودم لانه کرد. حس سردی از دروغ و حس زبری از فریب!!! ان هم چنین واضح و روشن.

پرسش هایی بی جواب برای من از عدم کنترل پروزه های دانشجویان و تقدیر از دانشجویان ساعی. همه این مسائل باعث شد من رتبه اولی سال اول دکترا را از دست داده ولی در سال دوم با کمک خداوند ان را برای خود حفظ کنم! و حق خود را به دست اورم.

نکته جالبتر اینکه ما در ان دانشگاه به اصطلاح تحصیلات تکمیلی حتی حق عنوان کردن چنین مشکلاتی را نداشتیم و می باید لب فرو می بستیم چون اگر می گفتیم خیلی (باز هم تاکید می کتنم خییییلیی) کار بدی بووود...!!!! و اساتید فکر می کردند ما داریم به هوش و درایت انان لطمه وارد می کنیم و خوششان نمی امد و از لجشان نمره بیشتره را به آن تنبلة زرنگه می دادند.

بماند حالا برای بعد که دوباره جرات نموده و از خواطرات شیرین و شور دوران اموزشی خود اینجا بنویسم، می ترسم اگر بیشتر بنویسم وبلاگم را فیلتر نمایند.

در انتها نظرتان را به این جمله پر معنا جلب می کنم:

پژوهش امری جدی در دانشگاههاست.

 

 

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ۱٠:٢۸ ‎ق.ظ ; دوشنبه ٢۱ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

دغدغه های رساله دکترام...

چند وقتی است که حوزه معاصر  یا سنتی بودن پایان نامه دکترام فکرمن رو مشغول کرده و دنبال یک راه حل هستم.

در معماری گذشته ما تفکر سمبلیک به طور وسیعی وجود داشته و جای کار بسیاری داره ولی تفکر امروزین ما هم در درک معناها از انها تاثیر گذاشته است. ذهن انسان امروز با ذهن انسان دیروز در استنباط فرم کمی متفاوت عمل میکند ولی من فکر می کنم چرخه استنباطی فرم نمی باید چندان تغییر کرده باشد بلکه این جریان اطلاعات در چرخه استنباط است که ماحصل کار را در دوران معاصر متفاوت از گذشته کرده است.

این قسمت کار و عبور از سوالهایی که وابسته به این قسمت هستند از مهمترین قسمتهای رساله منه که روند کارهای بعدی ام هم به ان بستگی داره.

حوزه دیگر کارم توجه به تجربیات غرب و بالاخص اروپا است اینکه انجا چه گذشته به من کمک خواهم کرد که نتیجه بهتری از کارم بگیرم و بتوانم نهایتا آن سمبلهای ابدی ذهن انسان را که یونگ روی انها تاکید داشته در میان این دو حوزه درک کنم.

به نتیجه کارم خیلی امید دارم و قصد دارم که این مطالعه در بهبود روند تفکر در معماری امروز ما هم تاثیر بگذارد.

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ۳:٠٦ ‎ب.ظ ; شنبه ۱٩ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

ايرانيان موفق در سرتاسر دنيا

پروفسور لطفي زاده

استاد دانشگاه در آمريکا، پدر منطق فازي، کامپيوتر هوشمند و بنيانگذار نسل سوم کامپيوتر در جهان.

آزاده تبازاده

دانشمند ايستگاه فضايي ناسا

قاسم اسرار

عضو هيات مديره ايستگاه فضايي ناسا

 

وخیلی های دیگر مثل خودم که قراره که از ایرانی های موفق در خارج از کشور بشم! ولی در داخل کشور نمیدونم که قراره چی بشم!

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ٢:٤٦ ‎ب.ظ ; جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

يک گزارش ديدنی در سايت فرهنگی دانشگاه علوم و تحقيقات

یک گزارش خیلی جالب از یک خبرنگار خارجی که از وضعیت زنان در دانشگاه ها و زیادی دختر های دانشجو نسبت به اقایان صحبت کرده! خلی جالبه حتما ببینید.

گزارشگر خیلی عالی این گزارش را تهیه کرده و با قشرهای مختلفی صحبت کرده است که باعث شده که گزارشش بی طرفانه و باورپذیر باشد.

اهم گزارش‌هاي تصويري و ويديويي

گزارش خبرنگاران خارجي از فعاليت‌هاي دانشگاهي واحد علوم و تحقيقات

راههاي تربيت جوانان

نشست علمي - فرهنگي روابط دختران و پسران از ديدگاه دين، عرف ، اخلاق
كارگاه مهارتهاي ارتباط موثر
نشست مشترک علمی ـ تخصصی کاربردهای وبلاگ در ارتباطات
 مصاحبه دكتر جاسبي  با شبكه خبر
http://www.cans.ir/

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ۱٠:٥۱ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱٦ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

 

همایش ملی معماری و طراحی شهری نقش جهان





احتراما" ، به استحضار می رساند همایش ملی معماری و طراحی شهری از تاریخ سوم لغایت ششم اردیبهشت ماه 86 با هدف انتخاب و معرفی فعالیت های برتر اجرا شده معماری و طراحی شهری با هویت ایرانی اسلامی و معیارهای اقلیمی با محورهای معماری (بناهای مسکونی ، بناهای عمومی و دولتی) و طراحی شهری (عرصه های عمومی ، محورها و گره های شهری ، بافتهای تاریخی) در شهر اصفهان برگزار می گردد.
بدینوسیله از جنابعالی دعوت بعمل ممی آید طرحهای فوق را تا تاریخ 15 فروردین 1386 به دبیر خانه همایش ارسال نمایید.
جهت اخذ اطلاعات بیشتر به سایت
www.meamar.ir مراجعه و یا با شماره تلفن های 6692524-0311 تماس حاصل نمایید.
پیشاپیش از حضور فعالانه شما در این همایش سپاسگزاریم.

http://www.tehran-nezam.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=353
+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ٩:۱٧ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۱٥ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

نظر سنجی برای يک نظر سنجی

من در حال تهيه يک پرسشنامه، برای رساله دکترام، در مورد چگونگي سمبل شدن يک بناي معمارانه از ديدگاه مردم هستم.(به احتمال قوي در يک يا ۲ شهر بزرگ ايران)

براي اين پرسشنامه حداقل ۱۰ پرسش کليدي خوب لازم است تا نتيجه آن بتواند در تحقيق ما موثر باشد.

ضمنا مي بايد سوالات از متني ساده شده و يک سويه پيروي کند تا مخاطب سريع بتواند به آن پاسخ دهد.

در کل پرسشنامه بايد مفاهيم زير مستتر باشد:

چگونه ذهن، يک بنا را به عنوان سمبل در ذهن خود ثبت مي کند؟

آيا نحوه نگرش به جهان در دريافت مفاهيم سمبليک تأثيرگذار است؟

تأثير معيارهاي بصري (چون بزرگي، وسعت، زيبايي و... ) در اين روند تا چه حدي است؟

...

Under Constructin

از دوستان عزيزي که لطف کرده و از وبلاگ من بازديد مي فرمايند،  خواهش مي کنم که من را از نظراتشان بهره مند کنند و سؤالهاي پيشنهادي خود را که در جهت رسيدن به اهداف کار مناسب خواهد بود بيان بفرمايند؛ تا انشاء ا... در اين تحقيق مورد استفاده قرار بگيرد.

 

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ۱:۱٩ ‎ب.ظ ; جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

 

پرسش پارسایی اندیشه است.

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ۳:٠٦ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ۱٠ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

بلندترين برج در تاريخ فرانسه حتی بلندتر از ايفل!

بلندترین برج در تاریخ فرانسه

Thom Mayne
پیرمرد کالیفرنیایی که او را از پریتزکر ۲۰۰۵ به خاطر داریم بالاخره کار خود را کرد؛ مدیر عامل مهندسان مشاور مرفسیس، قرار است بلندترین برج را در تاریخ فرانسه برای پاریس بسازد. ساختمانی شیشه‌ای که بلندمرتبه تر از برج ایفل است.
پاریس برای ساخت و سازهای جدید محدودیت‌هایی دارد؛ از آن جمله در بخش‌های قدیمی شهر ساخت و ساز جدید و بلند مرتبه صورت نمی‌گیرد و ساختمان‌های موجود تا آنجایی که امکان داشته‌باشد، مرمت می شوند.
در زمان ریاست جمهوری فرانسوا میتران در سال ۱۹۸۹ تصمیمی مبتنی بر طراحی و اجرای بخش جدیدی از شهر پاریس گرفته‌شد که ساختمان‌های تجاری بر آن حکومت می‌کردند و به مینی منهتن مشهور شد؛ این طرح در ناحیه لادفانس در غرب بخش قدیمی شهر شکل گرفت که بزرگترین مرکز شهری اروپا است و فرانسوی ها به سبب رقابت دیرینه با آمریکا آنرا بنا نهادند. لادفانس آغاز نسل جدیدی از ساخت و سازهای شهری بنام مراکز تجاری شهری بود که پس از آن در مسکو، آمستردام، مادرید و ... همان الگو تکرار شد. این الگو هم اکنون در آستانه ساخت نسل جدیدی از ساختمانهای تجاری است.
مرفسیس قرار است برجی با نام برج نور در همین منطقه بسازد؛ برجی که با توربین های بادی عظیم کامل می‌شود و زیربنایی در حدود ۱۳۰۰۰۰ متر مربع دارد. این طرح هزینه ای در حدود۹۰۰ میلیون یورو دربرخواهدداشت و قرار است تا سال 2012 به بهره‌برداری برسد!


+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ۱٠:۱٥ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٩ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

ترين ها...

پل دونگایی

این پل که بخش مهمی از پروژه توسعه بزرگترین بندر آب های عمیق جهان، یعنی بندر شانگ های چین است دارای 20 مایل (تقریبا 32 کیلومتر) طول و شش خط عبوری است. پل که به صورت معلق (کابلی) عمل می کند شانگ های را به جزیره یانگشان که بزرگترین بندر کانتینری و اولین منطقه آزاد تجاری چین است متصل می کند. برای جلوگیری از اثرات باد و موجها پل به شکل حرف S ساخته شده است. ساختن پل 1.2 میلیارد دلار هزینه داشته است و موقتا طولانی ترین پل جهان است. در سال 2008 پلی در نزدیکی این پل به طول 22 کیلومتر افتتاح خواهد شد.


موسسه پزشکی هوارد هیوز

این موسسه پزشکی که سالیان متمادی بورس های تحصیلی به محققین پزشکی در جهان اعطا کرده است، تنها راه پیشرفت سریع پزشکی را در دور هم جمع کردن پزشکان در یکجا یافته است. به همین دلیل مجموعه ژانلیا را ساخته است که دارای 70600 متر مربع زیر بنا است و بهشت محققین پزشکی نام گرفته است. این ساختمان اگر در ارتفاع ساخته می شد 85 طبقه می داشت.

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ٩:٢٩ ‎ق.ظ ; دوشنبه ٧ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

عکسهای مونتاژ شده از حيوانات!

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ۸:٤۸ ‎ق.ظ ; دوشنبه ٧ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

 


The  International Conference of the Center for the Study of Architecture in the Arab Region (CSAAR)

Organized by:

The Center for the Study of Architecture in the Arab Region


In Collaboration with

Department of Architecture, National School of Architecture and Urbanism, Tunis, Tunisia

 

Sponsored by:

Aga Khan Trust for Culture


Introduction

Developments in transportation, communication and networking technologies in recent decades have instigated unprecedented flow of people, goods, and information across the globe, a phenomenon that has shaped the all-powerful thrust of globalization. This phenomenon led a drive for taking a universal outlook on social, economic, and environmental issues, but at the same time, instigated a wave of criticism. With its tendency to blur the boundaries among nations and cultures, globalization is seen as benevolent and progressive by some, and malevolent and regressive by others. While one camp promises economic prosperity for partners of global exchanges, the counterpart protests the potential of the exchanges to breed erosion in societal identities of regions and nations. The opposing views tackle all aspects of human living, and as such, spread broadly to the academia and the professions where heated debates on global issues are now enduring. CSAAR 2007 conference addresses regional architecture and identity in the built environment in the context of globalization. The conference will focus on the study of increasing contradictions between the "modernization" of regions on the one hand and the cultural identity of these places on the other.

Though the recent tide of globalization is very strong, it is clear that there is also a countervailing need for regionalism. We propose that globalization can only succeed on the basis of healthy regionalism. It is evident that under strong globalization trends, regional identities did not disappear. On the contrary, they have tenaciously continued to express themselves urbanisiticlly, architecturally, and behaviorally. The conference intends to use this proposition as a point of departure to explore and examine the various discourses regarding regionalism, globalization and their impact on the built environment. Questions to be asked and issues to be considered include: regional architecture and how it is being (re)defined, the interaction(s) between the regional and the global, the intersection between colonial past and contemporary architectural productions, the regional dynamics of architectural/cultural flows, the trends of regionalism and how they coexist, compete or contradict with the process of globalization, the role of architecture in connecting people and cultures across geographical and chronological boundaries, the role of the state in promoting/ constructing various types of cultural identities, bridging the gab between Regionalism and Modernization, how regional architecture can surmount the limitations of constant forms of the past, to what level features of contemporary urban developments respond more to global (economic) conditions than to local or national ones, to what extent regionalism accept other regions traditions and incorporate and integrate new technological, and environmental inventions.
 

Topics of Interest

We invite scholars and practitioners in architecture, urban design and related fields to submit papers on any topic related to conference theme. Papers may reflect on a wide spectrum of issues related to regional architecture, identity and globalization. The conference is structured around a number of themes that include -but are not limited to:
 

Architecture in the Global and Regional Context

Architecture between Regionalism and Internationalism
Impact of Globalization and Regionalism Trends on Architectural Production
Contextual Architecture
Sustainable Architecture
Architecture and Postmodernism
Critical Regionalism
Critiquing Critical Regionalism
Regionalism and Digital Media
Trends in New Regionalism
 

Globalization and the City

Urban Morphology and Identity
Re-humanizing the Built Environments: the Regional Dimension
Social and Spatial Problems of Suburbanization
New Urbanism
Sustainability at Urban and Regional Levels
City Form/ City Image between Internationalism and Regionalism
Locality and Globality in the Built Environment
Tourism and the Packaging of Region
Cultural Heritage and Tourism
 

The Built Environment and Identity

Forms of Cultural Identities
Localization and Delocalisation
Contested Identities in Architecture
Modernization and Cultural Regeneration
Reinventing Traditions/Identities in the Globalized Context
The Meaning of Regionalism in Architecture
Identity in Postcolonial Architecture
The Construction/Production of Architectural Identity in the Information Age
Natural Identity versus Constructed, Forced, Global and other Identities
Architectural Heritage, Authenticity and Modernization
Rehabilitation, Regeneration and Restructuring
Beyond the Vernacular Threshold
Conservation and Meaning of Place
 

Key Dates

Deadline for abstracts

February 15, 2007

Full paper submission

April 15, 2007

Notification of acceptance

May 30, 2007

Deadline for final papers

July 30, 2007

Abstract Submission

Abstract submission must be in English with about 700 words. Full paper submission could be either in English or Arabic. Abstract and full paper submissions should be sent in MS Word or PDF document format. Abstracts should be e-mailed to conference co-chair (jamalq@kfupm.edu.sa).
Full paper submissions are required to be done online at the conference Website.  

Full Paper Submission

·         For full paper format and submission guidelines, click here.

·         On-line  paper submersion system is open now.   

Posters, Panel Discussion & Workshops 

CSAAR 2007 also welcomes proposals for:

* Poster papers
*
Plenary Session/ Panel Discussion
*
Workshops

Proposals may address any of the topics falling within the scope of the conference themes.

Schedule (for Posters, Plenary Sessions/ Panel Discussion & Workshops Proposals)

Proposals due: April 15, 2007
Notification of Acceptance: May 30, 2007
Position papers due (panels): July 30, 2007

General Note: Workshops and Panel Proposals & Samples of Work should be submitted by e-mail or by surface-mail (Work Samples) to conference co-chair (jamalq@kfupm.edu.sa)
 

Instructions for submitting proposals for poster papers, workshops and panel Discussion available here.

Conference Fees and Registration

Authors are invited to complete the registration process before August 15th, 2007. Deadline for sending registration fees is October 1st. Failing to send the registration fees on or before this date will result in excluding the paper from the proceedings. Click here for online registration.   

Conference Proceedings

All papers presented at CSAAR 2007 conference will be published in a conference proceedings, which will be available to delegates at the time of registration.  In addition, papers will be published in a volume of CSAAR Transactions on the Built Environment (ISSN 1992-7320).

Conference Secretariat

Samer Taweel
Conference Secretariat
CSAAR 2007
samer@csaar-center.org

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ٦:٤۸ ‎ب.ظ ; شنبه ٥ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

 

 

Find events about
ARCHITECTURE

26 Feb 2007 Service Oriented Architecture 2007 Sydney Australia

26 Feb 2007 Enterprise Architecture Practitioners Conference Mumbai India

05 Mar 2007 Tasmeem Doha Annual Design Conference Tasmeem Doha 2007 Qatar

06 Mar 2007 The Second International Engineering Conference on Construction and Development Gaza Other

08 Mar 2007 Race and Ethnicity in the Nineteenth Century Susquehanna University, Selinsgrove PA Pennsylvania

10 Mar 2007 Sources of Architectural Form: Theory and Practice Kuwait Kuwait

10 Mar 2007 Sources of Architectural Form: Theory and Practice Kuwait Kuwait

15 Mar 2007 Symposium on Sheltering in Place Baltimore Maryland

22 Mar 2007 Quattrocento Architecture and Architectural Treatises Miami California

29 Mar 2007 Smart Growth: A Pratical Approach Falls Church Virgina

31 Mar 2007 Futures: Nationalism, Internationalism and Regionalism Birmingham United Kingdom

01 Apr 2007 International Conference on Sustainable Urbanism: Squaring Off - A new Paradigm for Urban Change College Station Texas

http://www.conferencealerts.com/find.mv?Keywords=architecture
+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ٦:٤٥ ‎ب.ظ ; شنبه ٥ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

مایل جکسون مسلمان می شود!!!

Jackson 'ready to convert to Islam'
Michael Jackson may convert to Islam, according to brother Jermaine
 
Fallen pop star Michael Jackson is likely to convert to Islam, according to his brother Jermaine.
 
The Celebrity Big Brother star said Michael, 48, could do a lot of good by becoming a Muslim.
 
Jermaine, 52, told The Muslim News: "When I came back from Mecca I got him a lot of books and he asked me lots of things about my religion and I told him that it's peaceful and beautiful.
 
"He read everything and he was proud of me that I found something that would give me inner strength and peace.
 
"I think it is most probable that Michael will convert to Islam."
 
He added: "He could do so much, just like I am trying to do. Michael and I and the word of God, we could do so much."
 
Jermaine, who came second in the controversial Channel 4 reality show, converted to Islam in 1989.
 
His younger brother's comeback performance at the World Music Awards last year was slammed.
 
Michael had disappeared from public view after being acquitted of child abuse allegations, staying in Bahrain as a guest of the royal family.
+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ٢:۳٩ ‎ب.ظ ; جمعه ٤ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

عنوان رساله در حال کار دکترای اينجانب!

عنوان تحقيق به فارسي:

معماري ايران در گذر فرم از صورت به نماد

عنوان تحقيق به انگليسي:

 Iran Architecture in the Changing Process of Form from Morph to Symbol

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ٦:۱٩ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

بازگشت کالسکه ها به کانادا


 

شدت سرما و ریزش برف در کانادا به حدی افزایش یافته است که کالسکه ها به جای خودروها دوباره وارد خیابان ها و جاده های برخی از شهرهای این کشور شده اند

روزنامه "واشنگتن تایمز" چاپ آمریکا نوشت: کالسکه ها با چرخ هایی که دنده های فلزی دارند، روزانه صدها هزار نفر در کانادا را جا به جا می کنند.

این روزنامه افزود: با توجه به یخ زدگی جاده ها و سرمای شدید، راهی جز استفاده از کالسکه ها باقی نمانده است.

+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ۱٠:٤٧ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٢ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()   

روز زبان مادري، بهانه‌اي براي حفاظت از ميراث زباني جهان

۴ اسفند برابر با ۲۳ فوریه هر سال از طرف یونسکو به عنوان روز زبان مادری اعلام شده است

يونسكو، سازمان آموزشي و علمي و فرهنگي سازمان ملل، روز 23 فوريه سال جاري
(4 اسفند) را به عنوان پنجمين روز زبان مادري اعلام كرده است. اين روز به بزرگداشت
6 هزار زبان دنيا به عنوان «ميراث مشترك بشريت» اختصاص خواهد داشت.
اين در حالي است كه زبان‌شناسان هشدار داده‌اند دست‌كم 40 درصد اين زبان‌ها احتمالاً در قرن جاري از بين خواهند رفت.
كونچيرو ماتسورا، دبير كل يونسكو، در بيانيه‌اي به مناسبت روز جهاني زبان مادري اعلام كرد كه اين روز بهانه‌اي است براي «بزرگداشت تقريباً 6 هزار زبان كه همه زاييده نبوغ بشريت‌اند و هر يك به نوبه خود ديدگاهي منحصر به فرد به جهان و نظامي از ارزش‌ها و معاني را نشان مي‌دهند».
ماتسوئورا اطمينان حاصل كردن از اين امر را كه اين زبان‌ها در كنار زبان‌هاي اصلي دنيا به حيات خود ادامه دهند «چالشي اصيل» خواند.
يونسكو با جشن گرفتن روز جهاني زبان مادري اميدوار است به ادامه تنوع فرهنگي در دنيا كمك كند. در كنوانسيون يونسكو براي حفاظت از ميراث فرهنگي معنوي در دنيا كه در ماه اكتبر گذشته در مجمع عمومي يونسكو مطرح شد مستقيماً به زبان‌ها به عنوان ابزار انتقال و حفظ ميراث فرهنگي بين‌المللي اشاره شده است.
لازم به ذكر است 95 درصد از اين 6 هزار زبان تنها توسط 4 درصد از جمعيت دنيا استفاده مي‌شود. در حال حاضر در مورد تعداد زبان‌هايي كه امروزه در دنيا استفاده مي‌شود ميان كارشناسان اتفاق‌نظر وجود ندارد، چرا كه آنها هنوز بر سر اين امر به توافق عمومي نرسيده‌اند كه عوامل سازنده زبان و عوامل سازنده لهجه دقيقاً چيست.
برگرفته از بلاگ ماوی
+ دکتر مهندس نگار نصیری****** Negar Nassiri PH.D, M Arch ; ۱٠:٤٠ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٢ اسفند ۱۳۸٥
    پيام هاي ديگران ()